Za úspěšnou reklamní kampaní stojí mnoho faktorů. A v nejlepším případě byste měli mít vyšperkovanou každou část propagace, abyste strčili svou konkurenci do kapsy. Kromě grafiky je součástí takové efektivní reklamní kampaně (ať už se jedná ryze o PPC reklamu nebo reklamu na sociálních sítích) také text. Ten by měl nabízet konkrétní řešení, nikoliv jen plané sliby. Pojďme se však právě na ten podívat a naučit se, jak ho máme vyšperkovat.
TIP: Hledáte PPC agenturu na správu reklamních kampaní? Adsvantage.cz
Soupeříte o pozornost zákazníka
I když nelze říct, že právě text je to stěžejní, co zaujme zákazníka, je to velká podstatná část jeho zvýšeného zájmu o váš produkt nebo službu. I proto byste se na něj měli dívat střízlivýma očima. Pořád je to součást toho, s čím soupeříte o pozornost zákazníka.
Právě zákazník po zhlédnutí grafické stránky reklamy dále přemýšlí nad tím, kdo inzeruje, jaké jsou jeho prodejní argumenty a také jaké výhody oproti konkurenci dokáže přinést. Inspirovat se můžete od velkých hráčů na trhu, kteří s tímto počítají a kteří vědí, na co konkrétně cílit, kde jsou slabá místa zákazníků.
Kupříkladu se můžete inspirovat u prodejců a společností, jako jsou Alza.cz, Mall.cz nebo Heureka.cz.
Inspirace, ale také chyby
Je důležité si uvědomit, že vaše konkurence je při psaní prodejních textů skutečně stěžejní. A to nejen pro případ, že byste se měli jen inspirovat, ale že v textech také objevíte chyby, kterých se můžete ve svých prodejních kampaních vyvarovat.
Zatímco někteří prodejci, i když jsou to dnes velcí hráči na trhu, mají kampaně bezchybné, jiní (a to je častější) velmi často využívají nesmyslné prodejní argumenty a také leckdy nekalé prodejní taktiky, které pak působí tak, že zákazníka ke koupi nějaké konkrétní věci až nutí. A vy tímto stylem jistě vystupovat nechcete.