Každý, kdo chce na internetu prorazit se svými webovými stránkami v přemíře další konkurence, jistě při efektivní propagaci narazí také na pojem PR weby. Jde v podstatě o weby, které umožňují publikování nejrůznějších článků, za účelem získání zpětných odkazů, jež vedou ke zvyšování ranků daných stránek, které se posléze mohou umísťovat na předních místech nejznámějších vyhledávačů.
Jak fungují PR weby
PR web povětšinou funguje na velice jednoduchém redakčním systému, do kterého je možné vkládat bezplatně články, které budou odpovídat zásadním pravidlům daného PR webu. Určitá omezení jsou kladena především na samotný rozsah textu, jeho obsahovou část, která samozřejmě nesmí být vulgární a dozajista i množství vkládaných odkazů. Články, tedy prezentační materiály daného výrobku či služby je vhodné vkládat i do odpovídajících kategorií, případě do ryze tematických PR webů, kde získávají daleko vyšší a přínosnější váhu. Jako příklad můžeme uvést PR web zaměřený na reality a finance – reality-finance.info, nebo web zaměřený pouze na finance a to http://www.camozzi.cz.
Nejrůznější PR weby můžete nalézt kupříkladu zde: 1. mcs-cz.cz, 2. www.youngandcreative.cz. Díky pravidelnému a správnému publikování vhodně napsaných článků se postupem času můžete těšit na zvyšující se Google PageRank a S-Rank, jež patří mezi údaje, které vypovídají o hodnotě vašeho portálu.
Pozor na špatnou propagaci webu
Ne nadarmo se tvrdí, že vše se musí provádět s mírou. To ostatně platí i při volbě PR webů. Volit byste měli takové PR weby, které pro vás mohou být přínosem. Pakliže však budete propagovat stejný článek na několika serverech najednou, případně do nich umístíte spoustu odkazů, můžete očekávat naprosto opačný efekt a svému internetovému projektu naopak uškodíte. Přesto však nezapomínejte na tento moderní a novodobý způsob zviditelnění.