promodarky reference nahled

E-shop na míru nebo krabicové řešení?

Začínáte podnikat v internetovém prostředí? Pak jste si určitě položili otázku, jaké řešení bude nejvhodnější pro tvorbu e-shopu. Je to jedno z nejdůležitějších rozhodnutí, které bude mít zásadní dopad na budoucnost a úspěch vašeho online podnikání. Tak se pojďme podívat na to, kdy zvolit e-shop na míru a kdy raději sáhnout po tzv. krabicovém řešení.

Hlavní rozdíly mezi krabicovým řešením a e-shopem na míru

Cena

Velmi důležitým rozdílem mezi e-shopem na míru a krabicovým řešením je cena. E-shopy na míru jsou někdy i mnohonásobně dražší než krabicová řešení. Je však potřeba si uvědomit, co od e-shopu očekáváte, co potřebujete aby splňoval, jak má být rozsáhlý apod. a podle toho si musíte rozmyslet, zda máte dostatečný rozpočet na e-shop na míru nebo se spokojíte s krabicovým řešením.

Čas

Jakmile začnete přemýšlet o tvorbě e-shopu řekněte si, kolik máte času na jeho tvorbu. Chcete čekat několik měsíců nebo e-shop potřebujte a chcete hned? Odpovědi na tyto otázky vám hodně pomohou v rozhodování, zda je pro vás vhodnější e-shop na míru, jehož příprava je delší nebo krabicové řešení.

Rozsah

Máte maličkou firmu s 20 produkty nebo prodáváte stovky či tisíce různých výrobků? I to je otázka, jejíž odpověď vám pomůže s rozhodnutím, zda chtít „krabici“ nebo e-shop na míru.

Řekli jsme si pár základních rozdílů mezi krabicovým řešením a e-shopem na míru. Teď se pojďme podívat na to, pro koho je které řešení vhodnější a proč.

Pro koho je vhodnější krabicové řešení?

Krabicové řešení je univerzální alternativa pro drobné obchodníky i střední podniky. Má mnoho výhod, ale nedokáže uspokojit potřeby každého. Můžou na něm fungovat i e-shopy s řádově desítkami tisíc produktů, ale s rozvojem e-shopu hrozí, že obchodu stávající platforma přestane stačit.

Krabicové řešení je často spojeno s nižší počáteční investicí, a následně se platí pravidelné měsíční poplatky za pronájem. V podstatě stačí vybrat šablonu, zaplatit zmíněný poplatek, nastavit e-shop a můžete ho spustit.

Toto řešení má však několik ale. Např. v krabicovém řešení nelze dělat personalizované úpravy nebo přidávat pokročilejší funkce.

Pro koho je vhodnější e-shop na míru?

U e-shopu na míru si můžete sami zvolit, co vše bude eshop umět a přizpůsobit uživatelské rozhraní své cílové skupině. Pokud budete potřebovat například konfigurátor velikostí či jiných parametrů, je pro vás vhodnější e-shop na míru.

Řešení na míru vám umožní využívat specifické možnosti dopravy, různé platební brány, integrovat různé ERP systémy a mnoho dalšího. Pokud tedy máte specifické potřeby a požadavky, chcete se vyrovnat velkým hráčům na trhu a udělat si vše podle vlastních představ, e-shop na míru je jasnou volbou.

Počítejte však s tím, že doba dodání e-shopu na míru je mnohem delší než u krabicového řešení, bývá to i 3 měsíce. Nevýhodou je zde samozřejmě také cena. U e-shopu na míru počítejte s vyššími náklady, a to nejen za samotné kódování. A zapomínat byste neměli ani na investici do správy, optimalizace pro vyhledávače, marketingu apod.

Každé řešení má své pro a proti a je pouze na vás, zda převáží pohodlí předpřipraveného řešení nad výhodami e-shopu na míru.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 100 Kč
Zobrazit formulář pro nákup